Szafy kartotekowe do sekretariatów

W sekretariacie najważniejszy jest porządek, ponieważ od niego zależy, czy wszystkie formalności będą zachodzić szybko. Zajmując się kartotekami oraz aktami nie można dopuścić do tego, aby znalezienie dokumentu trwało zbyt długo. Trzeba organizować szafy w taki sposób, aby znalezienie potrzebnych akt trwało chwilę, a wszystko było intuicyjne.

Jaka szafa w sekretariacie do kartotek?

szafa kartotekowaSklepy meblarskie przygotowały szafy dedykowane tylko do sekretariatów i miejsc, w których przechowuje się kartoteki, akta i dokumentację służbową. Taki produkt, czyli szafa kartotekowa bardzo ułatwia pracę. Może ona  mieć dwie postacie. Pierwsza z nich, jest to szafa pełna Niewielkich szuflad. Osoba, która chce schować kartotekę wybiera jedną pustą szufladę, następnie wkłada tam identyfikator, który jest widoczny na zewnątrz. Dzięki zastosowaniu przeźroczystego plexi od razu widać, czyja kartoteka znajduje się w środku. Jest  to szafa, która została sprzedana w dużej ilości dla Policji. Drugi typ szafy kartotekowej przypomina regał. Stawia się w nim segregatory. Półki są podzielone w taki sposób, aby na jeden przedział mieścił się tylko jeden segregator. Każda półka ma miejsce, na którym można podpisać konkretną grupę dokumentów. Nie jest potrzebna karteczka przy każdym segregatorze, ponieważ segregatory można podpisać. Na pewno jest to ułatwienie przy magazynowaniu i przeszukiwaniu dokumentów, które niejednokrotnie gromadzą się w dużej ilości. Przydatne w szkołach, a także firmach i biurach rachunkowych.

Korzystanie z dokumentów będzie niezmiernie ułatwione, jeśli sekretariat zdecyduje się na zakup szafy kartotekowej. Są miejsca, gdzie kartoteka musi być odpowiednio przechowana. Do takich właśnie instytucji zaliczą się między innymi szkoły, biura rachunkowe i Policję. Taka inwestycja przyśpieszy załatwianie spraw oraz odnajdowanie dokumentów po wielu latach.