Wraz z rozwojem świata, technologii i cywilizacji reklama opanowuje coraz to nowe medium. Jeszcze kilkanaście lat temu dominowały wizytówki czy tekturowe, zwieńczone logo, bilbordy z produktem, postawione przed sklepem. Dziś dominuje reklama telewizyjna czy zamieszczona w sieci. Czemu? Gdyż pozwala na najłatwiejsze dostanie się do szerszej publiki, która coraz częściej zakupy robi głównie z domu.
Jakie metody reklamy uznaje się za skuteczne?
Materiały reklamowe jakie jak broszurki, ulotki czy próbki bezproblemowo są dodawane do znacznej części produktów wysyłkowych sprzedawanych w sieci. Wszystko by zachęcić klienta to sięgnięcia do kieszeni po kolejny produkt który niekoniecznie jest im potrzebny. Im bardziej świat się rozwija, tym bardziej reklamy bombardują nas na ekranach monitora. Od dawna znane już są algorytmy formy Google, które poprzez obserwacje ruchu klienta w sieci potrafią zbierać dane i określić jego preferencje na temat potrzeb, zainteresowań i hobby. Chociażby jeśli przeszukamy sieć w poszukiwaniu nowych części do własnego samochodu, przez najbliższe kilka tygodni możemy być pewni, że jednymi z pierwszych reklam jakie zobaczymy, będą usługi mechanika oraz wszystkich lokalnych warsztatów. Z pewnością w przyszłości obecny system będzie wciąż rozwijany i doskonalony tak, by jak najbardziej spersonalizować go pod każdego użytkownika.
Wielu to przeraża za względu na poziom inwigilacji jakiej są poddani a niemal każda agencja reklamowa potrafi zapłacić spore sumy właśnie za taką bazę danych klientów, przy których będą większe szanse na sprzedaż określonego produktu. Już sama informacja o kliencie staje się co raz drogocenniejszych towarów a jej wartość jak i szczegółowość danych z czasem z pewnością będzie wzrastać. W końcu klient to potencjalny zysk. A im więcej się zna potencjalnego klienta, tym bardziej się wie jak do niego podejść ty kupił wszystko co tylko zapragniemy.