Niezbędna w dzisiejszych czasach identyfikacja firmy

Wśród wielu ciekawych, nowoczesnych pojęć związanych z marketingiem i reklamą, jednym z kluczowych jest projektowanie identyfikacji wizualnej. Warto poznać to zagadnienie i dowiedzieć się czegoś więcej o tym, czym jest identyfikacja wizualna, oraz co możemy otrzymać jako produkt finalny, gdy zgodzimy się wykupić taką usługę w profesjonalnej agencji reklamowej.

logoOtóż, jest to kompleksowe zaopatrzenie danej firmy w materiały reklamowe, o zakresie wybranym przez zleceniodawcę, wraz z zaprojektowaniem wszystkiego, co na tych materiałach ma się znajdować. Zatem jest to projektowanie logo firmy, jej logotypu, elementów dodatkowych znajdujących się na materiałach, zaprojektowanie kolorystyki najbardziej odpowiedniej dla danej branży, ale także wyróżniającej się tłumu firm oferujących podobne usługi. Identyfikacja firmy to po prostu wszystkie elementy, które wpadają w oko konsumentowi podczas dokonywania wyboru produktu w sklepie, na podstawie jego opakowania, czy też cechy kojarzące się z konkretną marką, a publikowane w reklamach telewizyjnych, jak na przykład fantazyjne postaci występujące w reklamach, czy na opakowaniach produktów, maskotki firmy mające swoje imię i pewne cechy charakterystyczne, nietypowe zestawienie kolorów czy wzorów, które od razu kojarzy się z daną marką.

Klient, który chce zamówić usługę identyfikacji, musi w zasadzie podać tylko nazwę swojej firmy, i ewentualnie określić, czego nie chce widzieć w elementach logo, czy jakich kolorów nie powinien używać grafik. Może również zasugerować konkretny tok myślenia podczas projektowania elementów graficznych, jednak tak naprawdę osoby, które mają już gotową koncepcję identyfikacji, poszukują wykonawcy dla swojego pomysłu, a nie projektanta ciekawej wizji.

Zanim zdecydujemy się na wykupienie takiej usługi, zastanówmy się zatem jak dalece jesteśmy gotowi zaufać profesjonalistom, i na ile pozwolimy im ingerować w swoje koncepcje.