Dbanie o wizerunek firmy

Nie od dziś wiadomo, że jednym z podstawowych filarów sukcesu firny usługowej jest wizerunek. Wizerunek to jeden z elementów szeroko pojętego public relationes. Public relationes jest to olbrzymia dziedzina wiedzy o tematyce dbania na przeróżne sposoby  o postrzeganie firmy wśród wielu grup z jakimi firma współpracuje. Poczynając od współpracowników poprzez kontrahentów, kończąc na klientach. Warto więc zagłębić się w temat dla wzmocnienia pozycji firmy na rynku.

Dress code elementem wizerunku firmy

szkolenia dress codeTo właśnie od tej ostatniej grupy tj. klientów, w olbrzymiej mierze zależy sukces naszej firmy. Stara zasada marketingu mówi o zadowolonych klientach. Niestety dobre informacje rozprzestrzeniają się znacznie szybciej aniżeli złe. Oczywistym jest ze zadowoleni klienci są najlepszą reklamą naszego biznesu. Niestety zarówno w przedsiębiorczości jak i w życiu złe plotki są plotkami znacznie ciekawszymi. Udowodnione jest, że jeden zadowolony klient poinformuje kilka osób o swoim zadowoleniu ze współpracy z naszą firmą. Ten niezadowolony poinformuje już tych osób kilkanaście. Dlatego wizerunek firmy – jak najlepszy wizerunek firmy – jest połową sukcesu. Na ten wizerunek w zdecydowanym stopniu wpływają pracownicy, którzy odpowiadają za bezpośrednią obsługę klienta. To od nich zależy czy klient wyjdzie zadowolony i czy jeszcze wróci. Dlatego firma mimo rodzących się kosztów, nie powinna oszczędzać na ciągłym szkoleniu pracowników. Organizowanie szkolenia powinny być różnorodne. Powinny poruszać tematy silnie związanie z oferowanym produktem, technikami sprzedażowymi jaki tzw. dress codem. Szkolenia dress code – to nic innego jak uświadamianie pracowników o tym jak ważnym elementem procesu sprzedażowego jest to jak wizualnie postrzegają ich potencjalni klienci. Najprościej mówiąc chodzi wygląd zewnętrzny pracownika. Każda firma sama wypracowuje sobie to jak pracownik powinien wyglądać. Najprostszym wyjściem jest gdy firma pracownikom sprzedażowym sponsoruje jednakowe stroje. Niestety nie zawsze jest to stosowane. Dlatego firmy wdrażają dokładnie sprecyzowane reguły na temat wyglądu pracowników sprzedażowych – zarówno mężczyzn jaki i kobiet. Bardzo popuprane jest wskazywanie aby panie dobierały mało ekspresyjne kolory włosów lub paznokci, jak wysokie powinny być obcasy butów noszonych przez kobiety, kolory koszuli lub spódnicy czy też kolor garnituru dla pracownika sprzedażowego będącego mężczyzną. Niestety ze strony pracowników nie zawsze zasady wprowadzanie przez firmę spotykają się z przychylności, dlatego ważne jest wskazywanie i udowadnianie pracownikom jak ważny dla klienta jest ich nienaganny wygląd.

Nie tylko cena czy jakość produktu ma wpływ na ilość klientów. Obok tych ważnych elementów jest również taka wydawała by się błahostka jak wizerunek. Mimo iż pojęcie wizerunku firmy jest niezwykle rozwiniętym pojęciem warto zapoznać się z tematem i o niego zadbać. A zacząć można już od wiedzy i wyglądu naszych pracowników sprzedażowych. Dlatego firma powinna wzmacniać swoją pozycję podnosząc kwalifikacje swoich pracowników i dbając o ich wygląd.