aromatyzacja

Aromatyzacja– dobór zapachu

Wiele firm obecnie stosuje aromamarketing. Zawsze zastanawiało mnie, na jakiej zasadzie zapachy są dobierane. W jaki sposób firma decyduje o tym, że dany zapach będzie dobrze pasował do jej działalności?

Aromatyzacja ma wiele odmian

aromatyzacjaNa pewno są przedsiębiorstwa odpowiedzialne za to, żeby dopasować zapach do działalności. Czy wystarcza im wiadomość o tym, jakie kompozycje zapachowe są oczekiwane? Zawsze mnie to ciekawiło, a nie mam skąd się takiej rzeczy dowiedzieć. Być może prezentowanych jest kilka różnych rodzajów kompozycji i po prostu firma wybiera sobie, jaki charakter ma mieć jej aromatyzacja. Wybiera spośród propozycji przeznaczonych specjalnie dla niej. Na pewno jest tak, że są to zupełnie indywidualne zapachy, a nie jakieś powtarzalne, które by mogły być stosowane też w innej branży czy nawet w tej samej, ale w konkurencyjnym sklepie. Na tym polega wszak aromamarketing, żeby też się wyróżnić. Można to robić nie tylko wyglądem, ale tez i zapachem, jaki wydobywa się i otacza człowieka w danym punkcie handlowym czy usługowym. Neutralizacja zapachów dba jedynie o to, aby nie pachniało brzydko. Coraz częściej jednak to nie wystarcza. Firmy zrozumiały, że można na klientów działać także pięknym zapachem i bez problemu to wykorzystują. Testują różne rozwiązania i następnie badają rezultaty.

Zastanawia mnie tylko, skąd tacy ludzie wiedzą, że tak, to jest ten zapach, który pozytywnie podziała na klientów, którzy w dodatku są często nieświadomi, że pojawił się jakiś aromat, który ma ich przekonać do zakupów. Niestety, później często zdarza się wiele zakupów, które są nieprzemyślane i w ogóle niepotrzebne temu klientowi.