Alerty Google – pomoc w marketingu internetowym

Wiele osób marzy o tym, aby móc na bieżąco sprawdzać działania marketingowe w sieci, jakie prowadzi konkurencyjna firma. Lub aby być na bieżąco z informacjami o ich własnej firmie. A może po prostu aby nie ominąć ciekawej publikacji na inny interesujący dla nich temat. To wszystko umożliwia jedno narzędzie… o którym wie mniej osób, niż powinno.

Użyteczne narzędzie Google Alerts

alerty googleNarzędziem, z którego warto korzystać we wspomnianych wyżej sytuacjach są alerty Google. Najprostsza definicja ich działania to śledzenie na bieżąco informacji na dany temat. Nie oznacza to jednak, że zostajemy zasypywani setkami wiadomości, przez które ciężko się przebić – jeśli interesuje nas na przykład styl skandynawski w urządzaniu wnętrz, to możemy spośród dostępnych w alertach opcji wybrać tę, która przekaże nam tylko najlepsze informacje. Z kolei jeśli chcemy być na bieżąco z tym, co mówi się o naszej firmie lub o konkurencji, gdzie ukazują się ich gościnne wpisy lub linki prowadzące na ich stronę – wtedy warto obejrzeć wszystkie rezultaty. Na ich podstawie można w sporym stopniu określić, jak wygląda strategia konkurencji w zakresie marketingu internetowego. Oczywiście, śledzenie wieści o swojej firmie także jest przydatne, szczególnie po wypuszczenie na rynek nowej usługi czy produktu. Dzięki alertom Google bez trudu dotrzemy do pierwszych opinii i recenzji użytkowników, co bywa niezwykle wartościowe.

Powiadomienia z usługi Google Alerts mogą docierać do nas na bieżąco, gdy tylko informacja na określony temat pojawi się w sieci, raz dziennie albo raz na tydzień. Dzięki temu możemy zaplanować nasza pracę tak, aby część dnia lub tygodnia poświęcić na sprawdzenie informacji z alertów, zamiast rozpraszać się kilka razy w ciągu dnia po otrzymaniu nowego powiadomienia.

Komentarze wyłączone.